Miss. B Luxsana

Assistant Librarian(Prob) / Management Studies & Commerce

Contributions


  • BA. Special in Political Science, Second upper (Jaffna, Sri Lanka) – 2017

    Professional Qualifications
    Post Graduate Diploma in Library and Information Science, First Class (Jaffna, Sri Lanka) – 2020
    Diploma in Library and Information Science (Sri Lanka Library Science) – 2019

    Research Interest
    Digital Preservation, Institutional Repository

    Contact Details
    Office:          021-2222970
    Mail:            Main Library, University of Jaffna, Jaffna, Sri Lanka.
    e-Mail:          luxsanab@univ.jfn.ac.lk

  • Luxsana, B. and Ganeshalingam, K.T.(2017). “மேற்காசிய அரசியலில் அமெரிக்க – ரஷ்யாவின் அதிகாரப் போட்டியும் சிரியாவும்”; (Abs.). Proceedings of the 22nd Annual Conference and International Seminar – 2017, Jaffna, 28-30 November 2017, pp. 36. Jaffna: Faculty of Arts, University of Jaffna and Association of Third World Studies – South Asian Chapter (ATWS – SAC).
    Luxsana, B. (2018).“இலங்கையில் யுத்தத்திற்கு பின்னர் பெண்கள் எதிர்நோக்கும் சவால்கள் : ஒர் ஆய்வு” (Abs.). In : Luxmi, K. and Murugathas, V. (eds.). Proceedings of the International Women Conference – Sri Lanka 2018, Jaffna, 21-22 July 2018, pp. 55-56. Jaffna: Council of Non – Governmental Organizations (Jaffna District).
    Swami Chidakashananda and Luxsana, B. (2018).“இந்துசமயஆவணங்களுக்கான பகுப்பாக்கத் திட்டம்: ஒருமுன்மொழிவு.”.In: Jayesundara, M., Gunasekara, U. and Mangala, G.H. (eds.). Proceedings of the National Library Research Symposium 2018, Colombo, 23 October 2018, pp. 205-215. Colombo: National Library and Documentation Services Board.
    Luxsana,B. (2019).“சிறந்த ஆட்சியாளனை உருவாக்குவதில் வள்ளுவனின் பங்கு” In: Udaiyarkovil Guna,T. (com.)Jessin Francis, A., Sujatha, K., Inthumathy,K.,Sangeetha,S and Thamilarashi, S. (eds.). Proceedings of the Thirukkural world conference – 2019, Malaysia, 22,23,24 February 2019, pp. 53-61. Malaysia: Department of Indian Studies University Malaya, OMS Foundation, Malaysia in Association with Thamilthai Trust, Thanjavur.
    K.Chandrasekar, L.Balakumaran, N.Patkunarajah. (2020).“யாழ் மாவட்ட பொதுநூலகங்களின் சிறுவர்களுக்கான சேவைகள் – ஒர் மதிப்பீடு” .In: Jayesundara, M., Gunasekara, U. and Mangala, G.H. (eds.). Proceedings of the National Library Research Symposium 2019, Colombo, 31 October 2020, pp.43-57. Colombo: National Library and Documentation Services Board.

    Other Selected Publications

    1. லக்ஷனா,பா. (2018). “ஈரானின் இராஜதந்திரமும் அமெரிக்காவின் சறுக்கலும்”. நிமிர்வு, பார்வை 18: 18-19.

    2. லக்ஷனா,பா. (2019).“அமெரிக்கா ஈரான் போர் சாத்தியமில்லை” நிமிர்வு பார்வை 31: 16-18,22

    3. லக்ஷனா,பா (2019). “கா~;மீரின் சுயாட்சியும் பறிப்பும் ஜனநாயகப் படுகொலையும்.” நிமிர்வு, பார்வை 32: 11-13

    4. லக்ஷனா,பா (2019). “ஹொங்ஹொங் போராட்டத்தை வெற்றி கொள்ளுமா சீனா.” நிமிர்வு, பார்வை 33: 11-13

    5. லக்ஷனா,பா. (2018).“சிரிய உள்நாட்டுப் பிரச்சனையும் வல்லாதிக்கப் போட்டியும்”. அரசறிவியலாளன், இதழ் 05: 174-191.

    6. லக்ஷனா,பா. (2013). “வெற்றியின் இரகசியம்”. சின்மயநாதம், இதழ் 01: 26 – 30.

    7. லக்ஷனா,பா. (2018). “இலக்கினை எமதாக்கிக் கொள்ள…”. சின்மயநாதம், இதழ் 01:21 – 22.


  • Srikanthaluxmy Arulanantham Award for the Overall Best Performance: Diploma in Library and Information Science (Tamil Medium) – 2019

  • Admin Roles

    • Member of the Library IQAC.
    • Coordinator of the Capturing unit of Kandhai Karthigasen Trust fund.

     
    Attended Conference and Workshop

    • Participated in the Training workshop on Constitutional and Fundamental Right organized by the Institute for Constitutional studies, held on 20 September 2017 at Jaffna.
    • in 10th International Conference of the University Librarians Association – ICULA, 18th of September, 2019 at Colombo.

     
    Other activities

    • Completed the Digital Archives Training Programme conducted by the British Library’s Endangered Archives Programme – 835 in 2017 (12 days)
    • Completed the Digitization Internship Programme for 50 hours By the British Library’s Endangered Archives Programme – 835 in 2017
    • Served as a team member in the project conducted jointly by the Provincial Department of Education and AHEAD Trust (in 2017)